torsdag 14 januari 2010

Mentaltillstånd

Jag fick en lattevisp i födelsedagspresent av Ida och Elina. Jättekul för det hade jag ingen och jättebra är den också. Det blir fantastiskt mjukt och lent mjölkskum med den. Men jag undrar om jag egentligen får använda den för när jag läste bruksanvisningen (brukar göra det ibland innan jag slänger den) står det att "denna apparat bör inte användas av personer (inklusive barn) som har minskad fysisk rörelseförmåga, reducerat sinnes-eller mentaltillstånd, eller som saknar erfarenhet och kunskap". Hm. Jag har ett överrörlighetssyndrom som kan sägas minskar min fysiska rörelseförmåga (eller snarare ökar den, haha), vad man ska säga om mitt sinnes- eller mentaltillsånd vet jag inte riktigt, men jag har ju papper på att nåt inte är som det ska och till sist har jag ingen tidigare erfarenhet av lattevispar. Men jag chansar, och använder den ändå. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte riktigt vad som skulle kunna gå fel...

1 kommentar:

Ida sa...

haha:D jag skulle inte vara så säker om jag var du. jag har hört att det kan gå riktigt snett om man råkar glömma stänga av vispen innan man tar upp den ur mjölken. Det blir lätt mjölk överallt då. Det är vad jag har hört alltså, jag har absolut ingen egen erfarenhet av sånna dumma tabbar. Inte då. O nej. Absolut inte;)

kram<3