söndag 20 juni 2010

Att vara bäst

Jag är en sån som gärna vill vara bäst på det jag företar mig. Att göra sitt bästa, jo, men om man inte vinner så är det liksom inte tillräckligt. Och nu försöker jag vara bäst på självskador, det är bara det att i samma sekund man blir det är man död. Och jag har varit ganska nära, ska ni veta. Nära vad då? Målet? Och är mitt mål att dö? Nej, så varför spelar jag så högt med mitt liv som jag gör? Om jag kunde svara på det vore mitt liv nog mycket enklare och det skulle vara lättare för mig och mina behandlare att komma framåt. För som det är nu står vi mest och stampar och börjar det gå utför hamnar jag i Sundsvall igen. Och en sak är i alla fall säker: dit vill jag INTE. Så hur ska jag göra för att inte försöka vara bäst jämt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att skada sig själv ger en inget liv.

//Många hälsningar från en som mot alla odds tagit sig bort från skadandet och som har fått ett liv tillbaka fullt av värme kärlek och familj

Linisen sa...

Du kan tänka att du ska bli bäst på att stå emot destruktiva handlingar. För i ett ögonblick då du är på väg att skada dig och INTE gör det, då är du bäst - på just det.

Stor kram!