torsdag 12 februari 2009

Fågelliv

Talgoxe, domherre, grönfink, gråsiska och hackspett. Jag kanske skulle skaffa mig ett fågelbord utanför köksfönstret hemma i Linköping, för det är ganska rogivande att titta på. Och det behövs verkligen nu, det är kaos och förvirring inuti. Nu när jag har har varit här i Jämtland börjar jag fundera på om jag inte skulle flytta hit istället. Men samtidigt så har jag mitt vuxna liv i Linköping, med ett socialt liv som är mitt eget och där inte gamla spöken från ungdomen hela tiden gör sig påminda. Jag har såklart spöken där nere också, men dom blir liksom påtagligare här.
.
Hörde ett rykte om att det ska anordnas en fest för alla som gick nian samtidigt på min skola. Skulle inte gå på den om jag så fick betalt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag kände igen mig i det du skrev om att flytta till sin hembygd eller inte.

Till en annan sak. Jag såg att både mottagning sydost och nordväst ligger på Repslagargatan 6. Jag går hos Reda som jag skrev om i en annan kommentar (som Anonym). På en terapistund efterfrågade jag återigen en utredning och fick då veta att jag redan har en diagnos i journalen. Emotionell instabil personlighetsstörning. Det var en nyhet. Tydligen är jag inte heller bipolär längre. Vad Redakliniken kan göra för mig är frågan som jag misstänker att jag måste kämpa hårt för att få veta.

Nu har jag läst i en broschyr på nätet som heter

"GUIDE
Vård, stöd och service
till personer med psykiska funktionshinder i Linköping"

http://www.linkoping.se/NR/rdonlyres/546B34F9-AADA-462B-921E-2CB48990DB43/0/Guide_vard_revnov2007.pdf

Båda sydost och nordväst har DBT vilket inte Redakliniken har om jag förstått allt rätt. På sydost står det att DBT-teamet har utredning och behandling av patienter med instabil emotionell personlighetsstörning. Något jag inte känner att Reda sköter särskilt bra. På nordväst står det också att de har DBT men lite annorlunda formulerat, det kanske inte är någon skillnad i verkligheten.

Är det någon skillnad mellan sydost och nordväst? Vet du om de har olika inriktning?

Tack för din fina blogg!

Carin sa...

Nordväst och Sydost skiljer sig inte åt, dom har bara olika geografiskt upptagningsområde. DBT-teamet är samma och du kan även få remiss till teamet direkt från REDA-kliniken. Dom har ju som du vet inte resurser för oss, be att dom skickar en remiss bara.