söndag 7 mars 2010

Högvinst!

Kom fram till ett kylslaget Östersund igår morse, -31 grader visade termometern nere vid stationen. Men sen blev det varmare och solen sken och det var fantastiskt vackert ute. Efter några timmars sömn på förmiddan (jag sov inte mycket på tåget) åkte jag och mamma in till stan för att gå på bröllopsmässa med Britta. Vi var väl alla lite skeptiska men tänkte att några idéer kan man väl få. Där hade dom en tävling med frågor relaterade till de olika utställarna och gissa vem som går och vinner om inte jag! Priset var presentkort från de flesta företagen som var där till ett värde av över åtta tusen kronor. Snacka om lyx, det var bland annat tusen kronor till valfri behandling på ett hår- och sminkställe, tusen kronor på en guldsmedsaffär och en bröllopsfotografering för tre tusen. Den senare säljer jag till Anders och Britta för det var just hos den fotografen som dom har bokat.
.
Idag har vi kollat på vasaloppet och inspirerade av det tog vi en vända i spåret, Anders, mamma och jag. Men med tre plusgrader i luften och nysnö i spåret var föret inte det bästa, jag hade noll glid och fick stanna fyra gången och skrapa bort snö och is under skidorna. Inte kul. Så det blev bara fem kilometer.

2 kommentarer:

trasselflikka sa...

Någon tycks ha flyt tydligen! :P

Kämpar sa...

Grattis! Det var inte en liten vinst det =)