fredag 23 april 2010

Avloppsfobi

Jag har en väldig skräck för allt som har med avlopp att göra. Så när det gurglar i rören här i huset blir jag alldeles stel och tror att det ska börja spruta upp avloppsvatten i duschen eller nåt. Så gissa hur glad jag blev när jag stod i duschen igår och plötsligt kände att något var fel, tittade ner och märkte att jag stod och plaskade i två centimeter vatten. Panik! När det sedan kluckade i toaletten när jag tvättade ansiktet igår kväll kände jag att det var dags att möta ett annat av mina spöken, nämligen kaustiksoda. Jag har inte vågat ha det hemma förut men idag köpte jag en flaska. Så nu har jag hällt ett lock soda i golvbrunnen, spolat med hett vatten och ska vänta en timme och sedan spola med kallt vatten. Jag hoppas att det räcker, annars får jag ringa HSB boservice och hoppas att dom inte kommer ihåg att det bara var ett par år sedan sist. Och att dom inte tror att jag har kattlådan i duschen, för nej då, det kan man ju inte ha, med klumpbildande sand och allt.

Inga kommentarer: