måndag 26 maj 2008

Brodera!

Idag har jag börjat brodera! Med framgång dessutom, åtminstone om jag får säga det själv. Stjälkstygn på mall som var tryckt på tyget, men ändå. Och jag blev inte arg en enda gång! Så jag kan känna mig lite stolt över mig själv idag. (Jag började virka på en schal till mamma också men det är jag mer hemma på.)

Jag pratade med psykologen imorse, om vem jag är. Eller snarare om vem jag har varit, om jag har varit samma person genom livet. Det har jag inte, men jag vet inte om det är så dom flesta känner eller om jag är annorlunda på något sätt. Jag har haft olika masker i olika stadier av livet, och i olika sammanhang. Arbetet med psykologen går lite ut på att kasta bort maskerna och se vem Carin där bakom är. Det är svårt och skrämmande. Vad ska man hitta liksom? Det är tryggare med dom masker man har satt upp för dom är alltid rätt. Men kan man egentligen vara fel?

1 kommentar:

Helena sa...

Duktig du är som broderar! Jag broderar till och från, men det är inte så ofta längre.
Hoppas att du vågar släppa masken inför psykologen. Det är ju psykologens jobb att hjälpa dig. Låt dom hjälpa dig.
Kramar Helena