söndag 15 juni 2008

Självförtroendeboost

Ikväll hade vi konsert med min "gamla" kyrkokör. Jag fick noterna en timme innan och sjöng igenom styckena för första gången på repetitionen före konserten. Och det gick jättebra! Det ger en enorm kick för självförtroendet att få känna sig riktigt duktig på något. Ibland gäller det att välja en sån nivå på det man gör att man får känna sig bra. Jag har ju slutat i den kören för länge sen men hoppar in ibland, nu för att vi ska åka på resa till Tyskland. Jag är glad att jag har lyckats sköta mig så att jag fick permission för det ska bli jätteroligt att åka iväg. Och jag kommer att vara ute i verkligheten i mer än två veckor men jag bävar redan för att komma tillbaka. Jag tror inte att det går att föreställa sig hur det är om man aldrig har varit där.

Inga kommentarer: