onsdag 19 november 2008

Återkallelse av körkort

Enligt vägverkets trafikmedicinska föreskrifter ska varje psykisk störning som yttrar sig i avvikande beteende, förändrad impulskontroll, uttalade brister i fråga om omdöme eller anpassningsförmåga bedömas från trafiksäkerhetssynpunkt. Sjukdom och störning som bedöms innebära en trafiksäkerhetsrisk utgör hinder för innehav. Vidare ska vid personlighetsstörning särskilt uppmärksammas paranoid, schizotyp, antisocial, borderline och narcissistisk personlighetsstörning.

GAH. Länsstyrelsen anser att jag är en trafiksäkerhetsrisk för att jag har diagnosen borderline med självskadehandlingar och anser att jag har en allvarlig impullskontrollstörning. Att jag aldrig har råkat ut för någonting i trafiken eller utsatt någon annan för fara med mina självskadehandlingar (det hörs ju på namnet, det är mig själv jag vill åt och ingen annan) verkar inte spela någon roll. Inte heller ett läkarintyg från min läkare i Sundsvall som sa att han inte tyckte det fanns några hinder för mitt körkortsinnehav. Nej då, det är bättre att lita på konsultläkare som aldrig har träffat mig. Det känns lite som jag blir idiotförklarad. Jag har skrivit en överklagan men tills vidare har jag alltså inget körkort.

Detta ihop med annat (jag har till exempel fortfarande ingen kontakt på psyk) gör att jag är lite låg just nu. Men jag kämpar på och försöker ta dagen som den kommer.

1 kommentar:

britta sa...

Hejsan, britta här. sätt dit dom jävlarna på länsstyrelsen, klart du ska ha ett körkort!

Här hemma i Rossbol börjar det bli vinter, snö och 8 minusgrader, härligt!

Jag har blivit riktigt fäst vid din telefon och vill gärna köpa den, vad har du tänkt för pris?

Hoppas du har det bra och att katterna är snälla, den otroligt osociala katten Maja ligger här intill men är inte ett dugg intresserad av något gos.
Anders hälsar!