torsdag 6 november 2008

Underbara Stina

Det finns guldkorn inom den psykiatriska vården i Linköping. Människor som gör saker som dom inte måste utan av viljan att hjälpa till. Jag fick ett telefonsamtal av Stina igår, hon hade kollat upp vilka möjligheter jag hade att få den vård jag så väl behöver. Rådet var av avlista mig från den vårdcentral jag tillhör och oberoende söka mig till den psykiatriska öppenvården. Och hon skulle prata med sin chef så att dom ska få till en så bra lösning som möjligt för mig, så jag får tillbaka de behandlare jag hade innan jag blev skickad till Sundsvall. Det är ju egentligen självklart att man ska ta hand om ivägskickade patienter på bästa sätt när dom kommer hem igen men i praktiken fungerar det inte på det viset. Det känns som om dom bara försökte bli av med mig genom att förflytta problemet 70 mil norrut.

1 kommentar:

trasselflikka sa...

ja, det finns guldkorn och stina är definitivt ett sådant. underbara människa. och du det kommer lösa sej det här. det är ju inte för inte som du sitter här idag! tänker på dej darling och hoppas vi hinner ses i helgen. kram