tisdag 2 december 2008

Advent

Nu är det adventsfint i min lägenhet. För första gången sen jag flyttade in här för drygt tre år sedan bor jag hemma och kan njuta av adventsljusstakar, stjärnor och allmänt adventsmys. Idag köpte jag en krans som jag ska sätta upp på dörren och en ljusslinga att sätta på balkongräcket.

Jag åt lunch med min handledare idag och vågade faktiskt prata om framtiden och säga att jag inte var så säker på att doktorerandet var något för mig. Hon förstod och vi kunde prata om vad jag kanske kan göra istället. Det kändes skönt, jag har haft känslan av att jag sviker dom om jag inte fortsätter men hon verkade ta det bra och ha mitt bästa för ögonen. Hon sa till och med att hon inte skulle rekommendera någon att doktorera idag med det läget som är inom forskarvärlden. Så nu ska jag ta och kolla upp hur jag enklast får en legitimation som biomedicinsk analytiker, dom ska starta upp en sådan utbildning här i Linköping nästa höst så det kanske går att kompletteringsläsa enstaka kurser bara, för det mesta har jag ju redan läst.

1 kommentar:

trasselflikka sa...

åh, du är bäst. en sak ur världen. då har vi bara fredagen kvar. ses snart! kramen