onsdag 31 december 2008

2008

Så här i årets sista skälvande timmar tänkte jag ge en liten sammanfattning. 2008 var året då jag var nere på botten och förhoppningsvis vände. Jag blev skickad till den sista instansen för hopplösa psykfall, rättspsykiatriska regionkliniken i Sundsvall. Där var jag åtta månader och hatade varje sekund. Ingen ska komma och inbilla mig att det var rätt att skicka mig att dela avdelning med dömda brottslingar bland personal som inte visste anledningen till att jag var där. Jag kom därifrån till slut i alla fall och nu går jag in i det nya året med en förhoppning om att livet ska bli lite lättare, att jag ska se en mening med att leva och att jag ska få må så pass mycket bättre att jag kan sluta skada mig själv. Jag tror inte att det kommer att bli lätt men det måste bara gå.

Inga kommentarer: