onsdag 14 oktober 2009

Vård eller förvaring?

Som svar på en kommentar vill jag säga att jag inte upplevde att det fanns någon direkt vård i Sundsvall. Visst, jag fick en psykologkontakt 45 minuter i veckan men det var allt. Annars var det bara förvaring och lite aktiviteter under tiden, typ att sitta och sticka eller jobba lite med musik. För dom som ville fanns också möjlighet att läsa på komvux men med min magisterexamen kändes inte det särskilt aktuellt. Så jag får mycket mer vård här hemma med psykolog, annan samtalskontakt, gruppverksamhet och arbetsterapeut.
.
En annan kommentar gällde katterna, ja jag lämnar dom ensamma större delen av tiden men jag har naturligtvis någon som tittar till dom och ger mat och vatten och fixar kattlådan. Det är inte optimalt men jag kan inte lösa det på något bättre sätt just nu. När jag var i Sundsvall bodde dom hemma hos en kompis men det har inte varit möjligt den här gången. Men jag tror inte att det går nån särskild nöd på dom, dom har ju varandra och en klätterpelare, plats i fönstret för att sitta och titta ut och en del leksaker. Men det är klart att dom saknar mig och blir glada när jag kommer hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Har du gjort någon utredning hos psykolog? Vad ska man tänka på i så fall? (Jag menar inte vad man ska tänka på för att få ett särskilt resultat, utan mer om du har några erfarenheter som du vill dela med dig).Jag har lite svårt att lita på sjukvården och det är därför jag frågar dig.

AmY sa...

Ville bara titta in och lämna ett fotspår!