fredag 26 februari 2010

Det töar

Undrar om vintern är slut för den här gången, idag har det varit plusgrader. Och undrar när den kommer tillbaka nästa gång, om tio år eller så? Jag vet inte om Linköping lyckades slå sitt snörekord på 71 centimeter, det fattades en men å andra sidan snöade det igår kväll så det kanske blev nån centimeter till. Jag tycker i alla fall att det är skönt att det börjar smälta undan så jag får fria cykelbanor igen, jag är nämligen usel på att cykla i vinterväglag så cykeln får stå. Kommunen har valt att prioritera vissa cykelvägar men tyvärr inte de jag använder mest och skillnaden i framkomlighet är ganska stor.


Skillnaden på prioriterad och icke prioriterad cykelväg


Jag var till tandläkaren idag förresten, fick det i julklapp. Och trots att det var fyra år sedan sist var det en positiv upplevelse, bara ett litet hål och lite tandsten. Så mamma får ingen jätteräkning. Fast vi funderade på att plocka bort mina knäppa visdomständer nu i förebyggande syfte men jag är inte säker på om det skulle ingå i julklappen så det får bli när det verkligen behövs. Det blir käkkirurgen i så fall och jag är inte så jättesugen på det ändå.

1 kommentar:

Kämpar sa...

Gjorde en liknande reflektion i just den backen. Men jag kom från stan och drog i irritation cykeln upp i den höga snömodden. När jag kommer upp och ser att den andra vägen minsanna är plogad. =(

Det vore väl inte så farligt om det var ett engångsexempel. Men det är det ju inte.

Lagom till att jag lärt mig var de farbara vägarna finns så töar snön bort. Men nu snöar det visst igen! Min fasa är att snömodden ska frysa och bli till spårig is. Aldrig nöjd =)