fredag 19 februari 2010

Pank som en kyrkråtta

Är ute igen och var idag på Coop och handlade när jag fick det trevliga meddelandet "köp medges ej" när jag skulle betala. Som tur är hade jag lite kontanter som jag kunde delbetala med så jag slapp låna pengar av min arbetsterapeut den här gången. Och nu kommer det att bli ett glapp på minst tre månader innan jag får pengar nästa gång för jag har inte fått in ansökan till försäkringskassan förrän nu och dom har så lång handläggningstid. Jag får väl gå i ide eller nåt. Det känns ändå som ett rätt vettigt alternativ, det går ju inte att ta sig fram nånstans i den här stan nu, det är snöhögar överallt och jag överdriver inte. Gatan utanför mig har förvandlats till en enfilig väg utan trottoarer med snövallar mot alla infarter och cirka två decimeter snömodd som bilarna slirar fram igenom. Ska man gå över ett övergångsställe får man först klättra över en halvmeter snö för att komma ut på vägen och sen klättra igen för att komma av den. Det är helt sanslöst. Jag som norrlänning gillar snö men i den här stan är det faktiskt mest opraktiskt.

Inga kommentarer: