torsdag 14 augusti 2008

Det rör på sig

Jag har varit utan internet nu en tid och fy vad handikappad jag känner mig. Under tiden har det på olika bloggar och forum börjat diskuteras hur vården av självskadare ska gå till och de flesta är överens om att rättspsyk inte är vägen att gå. Sofia, Therese och Helena skriver till exempel om det och har också bildat en förening, SHED. Det är jättebra tycker jag att man börjar prata om det här och att folk får upp ögonen för hur verkligheten ser ut.

Min permission börjar nu lida mot sitt slut och jag ska tillbaka in bakom dubbla låsta dörrar och metallbåge, låsbara handskar och isoleringsrum. Och jag mår i ärlighetens namn inte speciellt bra för tillfället men biter ihop och hoppas att jag kan hålla masken och inte visa något utåt. Det ända jag vill för tillfället är att komma hem och få prova att leva "på riktigt". Nu under permissionen har jag varit ensam tre dagar, det är längre tid än på tre år utan psykpersonal eller föräldrar och det var jätteskönt och jättehemskt på samma gång men så underbart. Jag längtar verkligen ut.
För övrigt blev jag getingstucken ute på stranden idag. Så ont det gör! Att bränna eller skära sig är ju ingenting i jämförelse...Man kanske skulle ha en geting vid behov ;-)

Inga kommentarer: