torsdag 28 augusti 2008

Ångest

Nu ligger den konstanta ångestnivån ett par snäpp högre än den har gjort de senast månaderna. Jag antar att det beror på att jag har varit ute i verkligheten mycket i sommar och nu är inlåst igen samtidigt som det strular med körkortet och jag är otålig att komma härifrån. Så igår mådde jag riktigt dåligt och lyckades inte helt hålla mig ifrån självskador. Men jag hoppas att det märks att jag hanterar det på ett helt annat sätt nu och inte tar till destruktiva handlingar det första jag gör längre. Och jag tror att jag kan klara mig alldeles utmärkt hemma utan att hamna i samma kaos som var innan jag kom hit i vintras. Det har i alla fall det här stället fört med sig, jag kom ur den destruktiva spiral som jag var i då och har inte längre självskador som första metod att prova när jag mår dåligt. Men att jag har kommit dit är enbart beroende på den bestraffningsvård som bedrivs här, man skräms liksom till tystnad. Och jag tycker inte att det är någon bra metod.

1 kommentar:

Pia och Josefin sa...

Hejja Dig!

Kram från Josefin