lördag 5 december 2009

Och det är nu som livet är ditt

Så stod det på det födelsedagskort jag fick av Elina och Ida i torsdags när dom var här hemma och åt. Jag hoppas så att det är sant, för jag känner en annan glädje över saker nu än för en tid sedan och jag vill gärna behålla den känslan. Och jag hoppas att andra märker det också men inte dömer om jag får bakslag. För dom kommer säkert men förhoppningsvis glesare och glesare, men att tro att de inte skulle dyka upp är nog lite väl naivt.
.
Ida verkade för övrigt vilja smuggla med sig Pärlan hem i ryggsäcken, dom fastnade för varandra direkt. Nu är ju Pärlan inte så kräsen i sitt gosande utan hoppar på vem som helst och våldsgosar med personen men den här gången var något alldeles extra, någon som verkligen kelade tillbaka. Till skillnad från mig som oftast puttar undan henne med något i stil med "jag dricker kaffe och vill inte ha din svans i munnen". Ida och Elina, ni får nog ta och skaffa ett par egna små snart.

3 kommentarer:

Ida sa...

å fina:) tack för en mysig kväll. så sant som det var sagt, det är nu som livet är ditt. Snart kommer vi och kidnappar dina katter igen för lite våldsgosande:) massor kramar till dig och dom två lurviga

Josse sa...

Hyr ut katten dyrt och tjäna en slant ;) Bakslag får nog de flesta av oss, huvudsaken är väl att man ändå kan ha känslan av att vilja framåt. <3

trasselflikka sa...

ja, tack för mys och underbar mat! det blir mycket chaidrickande och lattefilosoferande hos dig nu framöver hoppas jag?! får nog rensa väskan lite bara på pincetter, nagelklippare, diadem, skitiga ibumetin, fimpar(??!!), sukketter och löstobak om jag ska få plats med pärlan menar jag ;)

bakslag kommer men så länge du kan skaka av dig dom och inte gå tillbaks till det gamla så är det okej.

kram <3