tisdag 8 juli 2008

Mur eller inte?

De senaste dagarna har jag funderat en del på hur jag ska förhålla mig till livet när jag kommer ut härifrån. Det är ju då det verkliga arbetet börjar och det över allt annat överskuggande målet kommer att vara att inte hamna här igen. Men ska jag blunda för mitt mående, sätta på skygglapparna och bara köra på eller ska jag ta tag i och bearbeta det som gör att jag inte mår bra? Det borde vara det senare, men nu har jag här inne börjat bygga upp min mur igen, den som jag tidigare hade men som rasade en februaridag för tre år sedan, och det känns lockande att fortsätta på det spåret. Men frågan är om jag kan bygga den tillräckligt stark eller om den kommer att rasa igen och vad händer med mig då? Och kan man tycka om en människa som gömmer sig bakom en mur?

1 kommentar:

Helena sa...

Valet är bara ditt. Ingen annan kan fatta det beslutet åt dig utan du måste själv välja vilket sorts liv du vill leva. Vill du leva ett liv i fejk med en stark mur och mask så ska du självklart fortsätta bygga på muren igen.
Men vad är det för liv? Både du och jag vet ju hur det kommer sluta då. Du kommer komma tillbaka till ruta ett igen och vill du gå igenom allt det här igen?

Om du väljer att försöka ta tjuren vid hornen och ta tag i det som gör att du mår dåligt så kan jag lova dig att livet blir mycket bättre. Visst, det tar tid och det är för jävla svårt och jobbigt men, det är värt det.

Jag hoppas att du väljer livet. Jag hoppas att vi en dag får ses igen och kramas och skratta tillsammans!
När jag ändå skriver här vill jag passa på att tipsa om Zebraforum, den sidan har hjälpt mig jättemycket framåt. Den har gett mig stöttning och peppning när det har varit svårt.
Adressen är www.zebraforum.com/forum
Sidan är upplyftande istället för destruktiv, vilket är ganska unikt.
Det är bara ett tips från mig...

Kämpa på vännen! KRAMAR Helena