onsdag 10 september 2008

Drömlista

Jag gjorde en drömlista häromdagen. Och insåg när jag var färdig att det ingenstans på listan fanns några drömmar som har med mitt doktorerande att göra. Jag drömmer inte om att disputera, leda en forskargrupp, bli professor eller få nobelpriset. Så jag har i princip bestämt mig för att göra något annat när jag väl börjar jobba igen, jag kan inte lägga ner min tid på någonting som jag egentligen inte har lust med. Jag skulle vilja fortsätta jobba med forskning men inte som doktorand. Det var faktiskt ganska skönt att inse det för jag har gått och grubblat länge på vad jag vill göra. Och jag har andra drömmar, att spela fiol på folkhögskola till exempel, och jobba för Läkare utan Gränser.

2 kommentarer:

Josse sa...

Drömmar är verkligen viktiga. Ibland fastnar man i tankar om vad man borde göra eller i gamla drömmar och planer för framtiden. Gör det som känns rätt, det som får lusten att väckas till liv inför livet.

student sa...

Hej! Jag heter Cissi och håller på att göra ett arbete och granskar fenomenet att människor som inte begått brott hamnar på rättspsyk. Jag skulle jättegärna vilja prata med dig, och förmedla din bild av detta fenomen. Du kan vara helt anonym. Jag vill visa detta från ditt perspektiv. Hör av dig så snart du kan till min mailadress:
plyschbyxor@hotmail.com

Tack så jättemycket så länge!