torsdag 18 september 2008

Oönskad

Jag trodde aldrig att det skulle vara så här svårt att få en fungerande kontakt med öppenvården i Linköping nu när jag ska hem. Jag var ju inne i systemet bara för åtta månader sedan! Men dom har tydligen gjort någon omorganisation av öppenvården under tiden jag har varit inlagd och då har jag så att säga bara flutit med mina gamla kontakter. Men nu när jag har varit borta ett tag måste jag tydligen börja om via vårdcentralen!!! Hur sjukt är inte det? Ska jag gå dit och få en remiss och sedan behöva vänta i ett par månader för att få komma till öppenvården? Dessutom har min vårdcentral ingått ett avtal med en privat psykiatrisk vårdgivare som jag inte har varit i kontakt med någon gång under min sjukdomstid. Dit går jag bara inte, jag känner till två av läkarna där och det är inga jag vill träffa igen. Så just nu känns allt väldigt tungt, jag känner mig väldigt ovälkommen hem och bröt ihop igår för första gången på flera månader. Det känns som om dom lika gärna kan lämna mig direkt härifrån till akuten, det är ju nu när jag kommer hem som jag verkligen behöver stöttning för att klara mig.

Inga kommentarer: