söndag 12 oktober 2008

Prestationsångest

Jag får prestationsångest av i princip allt, inklusive av att blogga. Så när jag läser andras fantastiska bloggar, till exempel Innies http://tankestormar.blogspot.com/ (beskrivingen av avdelningen är klockren!) och Helenas http://tankarviarymden.blogspot.com/ så drabbas jag av den där välbekanta känslan av att jag inte är tillräckligt bra. Jag skriver dåligt och om tråkiga saker som ingen har någon lust att läsa om och så vidare och så vidare. Men det borde jag egentligen strunta i, jag skriver ju för mig själv i första hand. Så om det är någon som läser det här så får ni nog stå ut med att det ibland går lång tid mellan inläggen och om det handlar om banala saker. Mitt liv är just nu inte roligare än så här och jag kämpar som ett djur för att hålla mig på fötter och då är det inte alltid så lätt att författa en lång och spirituell bloggtext.

2 kommentarer:

Helena sa...

Fina Carin, du behöver inte ha prestationsångest. Försök att inte jämföra dig själv med andra än dig själv. Försök att sluta slå på dig själv.
Du är bra som du är och du duger!
Stora kramar

Trassel sa...

Jag känner igen mig i det där med prestationsångest..