torsdag 29 januari 2009

Bakslag

Nu har jag haft mitt första rejäla bakslag på flera månader. Jag tänker inte gå in på några detaljer men det är bland det värsta jag har gjort i självskadeväg. Jag mår jättedåligt och ligger mest i sängen och försöker tänka mig bort. Jag har inte tid med detta nu, till helgen har vi en stor konsert och hela min familj kommer och sen ska jag åka upp till Jämtland i nästan två veckor och gå på dop. Det är så typiskt mig, så fort jag har flera roliga saker inplanerat så går det åt pipan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! såg dina inlägg om Redakliniken...jag har oxå dåliga erfarenheter när det gäller dem, fruktansvärt dåligt har de bemött mej:( jag har varit sjuk i depression några år o varit inskriven där sen början...men utan uppföljning av medicinering o samtalsterapin avslutade de så fort de kunde... När jag för några mån sen började sjunka in i ångesten igen försökte jag ta kontakt med dem...men de hade inte tid knappt att ta emot mej på telefonsamtal m läkaren, trots att jag sa hur dåligt jag mådde! de skrev ut ångestdämpande tabletter i mängder, som jag så klart tog när jag mådde som sämst...hamnade både på akuten o blev inlagd o som tur är klarade jag mej!:) Jag älskar mej själv o mitt liv idag! men de kunde gjort så jag inte fanns kvar...! Fy fan för dem! Men idag har jag fått annan hjälp! o de är underbara...psyk på repslagaregatan! Jag funderar på att oxå gå ut i tidningen o säga hur de behandlat mej! ...fortsätt skriva! o jag lovar det finns ett ljus! Kram från Anna

Anonym sa...

Jag går hos Redaklinken nu och är rejält besviken. Vet varken ut eller in. T ex vad är det för slags terapi de bedriver? Det är sämre än den samtalskontakt jag hade på psyk som "bara" pratade med mig. Jag ville byta terapeut men det gick inte. Jag mailade läkaren om det gick att byta, han pratar med min terapeut utan att prata med mig först. Jag får frågan av terapeuten om jag ville byta terapeut och sen orkade jag inte bry mig mer. För jag kände att det inte gick att byta terapeut där.

Medicineringen är jag också besviken på. Det bara höjs utan att det hjälper och sen sänks det inte igen. De tycker att jag är så stabil att man kan köra på den medicineringen jag har.

När jag ringt psykakuten så har reda fått veta det efteråt, men då har det mest varit "du har visst varit i kontakt med psyk...hur mår du?" och sedan inte mer om det.

Senaste gången jag där så frågade jag om man kunde få göra en utredning? Jag fick ett papper att fylla i. Det var något slags snabbtest. Varför ville jag göra en utredning undrade min terapeut? Jag svarade att det var för att få veta om jag har någon diagnos och se om man kan göra något åt medicinering, kunna utestluta bipolär sjukdom osv. "Men du har ju en diagnos säger hon". "Har inte X (läkare) gått igenom den med dig?". Jag blev helt ställd. Nu är jag diagnosticerad plötsligt. Jag trodde att man skulle vara mer inblandad själv.

Mådde (mår) skitdåligt och ringde till psykakuten. De sa att jag var tvungen att ringa REDA istället för de har hand om mig. Efter många om och men fick jag utskrivet ångestdämpande dagen efter. Ville ha något som jag inte blev så trött på, så att jag klarade av andra sysslor.

Tog en tablett och blir helt väck när den börjar verka. Raglar omkring och kan inte prata ordentligt. Jag ska läsa saga för barnen men läser helt fel. Läser konstiga meningar som inte står i boken. Vill inte vara så konstig inför barnen, men jag klarar inte av att hålla mig vaken. Somnar utan att jag knappt vet om det själv. Dagen efter är jag förvirrad.

Nu är det inte det sista jag är sur på Redaklniken över, utan att det känns som att det inte finns någon plan, när jag verkligen mår dåligt är det fortfarande dom jag ska höra av mig till. Men vad sjutton kan dom göra?

Funderar på att höra av mig till psyk på repslagaregatan istället. Kan man det?

Josse sa...

Vill skicka dig en kram genom cyberspace. Försök håll ut så du kan vara med på det du ser fram emot!

Anonym sa...

Jag tänker på dig mycket.

Kristin

Ida sa...

Du finns i mina tankar vännen. Försök att vara snäll mot dig själv, du förtjänar att ha det bra. *kram*

Carin sa...

Till anonym. Det jag gjorde för att få gå på repslagaregatan var att jag avlistade mig från vårdcentralen och skickade en egen remiss till psyk. Eftersom jag är född på ett jämt årtal hamnade jag då på mottagning sydost. Så det är mitt tips. Kram, Carin.

Anonym sa...

Till anonym:
jag gjorde detsamma som carin...avslutade min kontakt hos Redakliniken o fick sen remiss från psyk till Repslagaregatan:)Det bästa som hänt mej kan jag lova! Lycka till/kram