fredag 30 januari 2009

Dåligt bemött

En vän till mig var här igår och hjälpte mig att röja upp efter tisdagens härjningar. Hon hade med sig mat och var allmänt jättesnäll. Under kvällen började jag må mer och mer dåligt och kontaktade tillslut psykakuten för att höra om jag kunde få något som hjälp att klara natten. Jag hade tidigare under dagen fått ett e-recept på theralen men jag var inte människa nog att gå ut och hämta det så jag hade inget hemma. Och på i telefon får jag prata med den mest otrevliga sjuksköterska jag har stött på. Hon sa att det är ju mitt eget val vad jag väljer att göra så vill jag skada mig eller ta livet av mig så gör det och ring inte hit och stör. Jag bryter ihop och min vän ringer upp och är jättearg. Då säger sjuksköterskan att hon inte tycker om att prata med personlighetsstörda personer! Hallå, du jobbar på psykakuten!!! Till slut får vi prata med en annan person där och det slutar med att jag får komma dit och hämta medicin. Jag blir så trött och ledsen över att bli bemött som ett hopplöst fall som bara är ivägen. Tror dom att jag väljer att må dåligt?

1 kommentar:

Josse sa...

Jävla idioter!!! Det är nästan komiskt... för det är så dumt att man inte vet om man bör skratta eller gråta. (psykakuten i linkan är verkligen inte min favoritplats)Tur att du har en bra kompis!