tisdag 27 januari 2009

Ont

Jag har en sjukdom som gör att min bindväv inte riktigt fungerar som den ska. Detta yttrar sig i form av överrörliga leder som i sin tur ger värk, inte bara i lederna utan också i den omkringliggande vävnaden. Det har varit ganska lugnt på värkfronten ett tag men sedan några dagar tillbaka har jag nu rejält ont i mina axlar, jag kan knappt lyfta armarna över axelhöjd. Detta är förstås jobbigt och påverkar resten av mitt mående negativt, jag som redan var nere i en svacka. Jag vet inte heller varför jag har ont just nu, jag har inte gjort något som jag kan koppla värken till. Jag hängde visserligen tvätt förra veckan men kan inte påminna mig att det var efter det värken kom. Att det kommer så här till synes utan anledning gör att jag oroar mig för att hela jag håller på att bli sämre och det vill jag inte. Det känns som om jag inte orkar med fler motgångar just nu så min kropp får gärna fungera ett tag till, tack.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jobbigt att du har ont. Jag ville bara säga hej för jag minns dig från arbetsterapin och har funderat på hur du mår.

Kristin