torsdag 8 januari 2009

En plan!

Var till psykologen igår, han som jag hade som DBT-terapeut innan jag blev skickad till Sundsvall. Och han hade en plan! Han ville inte fortsätta med DBT utan istället köra mentaliseringsbaserat och det känns helt rätt. Jag var aldrig helt förtjust i DBT, det var för mycket fokus på självskador och det tog all terapitid att gå igenom veckokorten. Jag myntade dessutom ett eget begrepp som motsats till DBTs wisemindbeslut, nämligen bajsmindbeslut. Det är när man är helt på det klara med att beslutet är fel på alla sätt men man ändå väljer att göra det. Och det passade liksom inte in i DBTs värld. Jag är inte heller såld på mindfullnessövningar, hur ska jag må bättre genom att sitta och observera en mandarin liksom. Nej, det här känns bra, jag hoppas att det vänder nu.

Inga kommentarer: